V3p. De impact van generatieve AI voor jouw lespraktijk!
Door: Anneke Madern, docent biologie, STEAM & Big History, coördinator onderzoek Odulphuslyceum samen met Hester Leijen, docent Geschiedenis Odulphuslyceum
Werkvorm: actieve workshop/lezing
Doelgroep: alle bèta docenten en TOA’s, PO en VO
Vakken: Bi/Sk/Na/Ak/Tn/NLT/O&O/PO W&T
Wat betekent de opkomst van generatieve AI (genAI) en large language models zoals ChatGPT voor ons onderwijs? In deze interactieve workshop verkennen we samen de risico’s en mogelijkheden van AI in de klas. We denken na over hoe AI onze leerdoelen en leerlijnen kan beïnvloeden en hoe we een steviger, AI-proof curriculum kunnen ontwikkelen.
Je krijgt inzicht in hoe je genAI effectief kunt inzetten in je onderwijspraktijk en hoe je leerlingen kunt voorbereiden op de toekomst met deze technologie. In groepsoverleg denken we na over concrete stappen en krijg je de tools om je eigen onderwijsaanpak aan te passen voor de AI-gedreven toekomst.
Deze workshop is bedoeld voor docenten die al enige ervaring hebben met genAI, bijvoorbeeld door deelname aan de workshop ‘AI in het onderwijs: wat kan het wel en wat niet?’
Wil jij weten hoe je je onderwijs meer ‘AI-proof’ kunt maken? Meld je aan voor deze workshop/lezing en ga naar huis met een concreet plan om de impact van generatieve AI in jouw lessen te integreren!
