V2k. Onderzoekend leren met digitale open leeromgevingen in de scheikundeles!
Door: Jeannet Brouwer, docent Scheikunde bij SG Marianum
Werkvorm: Actieve Workshop
Doelgroep: Docenten havo/vwo onderbouw en bovenbouw
Vakken: Sk
Wil je jouw leerlingen actiever betrekken bij de scheikundeles en hun nieuwsgierigheid stimuleren? In deze workshop ontdek je hoe je onderzoekend leren effectief kunt integreren in je onderwijs met behulp van digitale open leeromgevingen. Zo creëer je een leeromgeving die leerlingen aanmoedigt om concepten diepgaand te begrijpen en zelf actief te onderzoeken.
De Carmel Stichting heeft, in samenwerking met het Nationaal Groeifondsprogramma Impuls Open Leermateriaal, al enkele digitale leeromgevingen ontwikkeld voor scheikunde met het platform Go Lab. Tijdens de workshop maak je kennis met deze materialen die al gebruiksklaar zijn, en ga je zelf aan de slag met het ontwerpen of aanpassen van opdrachten voor jouw eigen les. Vergeet dus niet je laptop mee te nemen!
Deze workshop is ideaal voor docenten die innovatie in hun onderwijs willen toepassen en leerlingen willen uitdagen om zelf digitaal onderzoekend te leren. Deel je ontwerpen via Wikiwijs en geef zo een extra impuls aan open leermateriaal.
Wil jij het digitale onderzoekend leren omarmen en je lessen naar een hoger niveau tillen? Doe mee en ontdek de mogelijkheden!
