V3f. Van TikTok naar concentratie: ontdek activerende werkvormen in de les
Door: Hannie Lensink, docent Sk SG Marianum
Werkvorm: actieve workshop
Doelgroep: iedereen
Vakken: alle
In een wereld die gedomineerd wordt door TikTok-video’s van 60 seconden en de constante zoektocht naar ‘likes’, kan het een uitdaging zijn om leerlingen echt te laten focussen en zich vast te bijten in een onderwerp. Hoe houd je ze bij de les en hoe zorg je ervoor dat ze blijven leren in deze snelle samenleving?
In deze workshop deelt Hannie Lensink, docent scheikunde en vakdidacticus, praktische lesideeën, activerende werkvormen en tips & tricks die je morgen al in je les kunt toepassen. Je leert hoe je leerlingen kunt motiveren en vasthouden, zodat ze actief betrokken blijven bij het leerproces.
Of je nu een docent in het voortgezet onderwijs bent of net begint, deze workshop biedt je tools om jouw lessen te vernieuwen en direct in te spelen op de behoeften van leerlingen in de digitale tijdperk.
Wil jij leren hoe je leerlingen actief kunt betrekken en bij de les kunt houden? Meld je aan voor deze dynamische workshop en ontdek hoe je je lessen nog effectiever kunt maken!