overig

Vrijdag ronde 2 (11.30-12.45 uur)

V2a. Bezoek aan de markt en EXPO (of geen workshop)
V2b. Fermenteren is te leren (Joris van Laak-Wolfs, 2College Durendael & Michiel Kroon, Montessori Lyceum Amsterdam)
V2c. Druppel voor druppel: een reis door chemische reacties (Graziella Barbaro & Anja van Dijk-Luyt, TOA Ontwikkel Team (TOT) Twente)
V2d. Sensorenlab: spelen, ontwerpen, programmeren en bètaburgerschap in één les (Gerald van Dijk & Geertje Damstra & Anouk Mols, Hogeschool Utrecht en TisforTech/STO)
V2e. Reanimatie & gamification: breng je les tot leven! (David Hup & Sam Steltman, Hartveilige School)
V2f. Van melk tot koekje: ontdek de magie van foodtechnologie! (Sandra van der Kaaij, HAS Green Academy)
V2g. Masterminds & Masterpieces (Amber van Schagen, Van Gogh Museum)
V2h. Spelen met natuurkunde (Karel Langendonck, Fontys Hogeschool Tilburg)
V2i. Wat is het menu van 2050? (Martina Sura-de Jong & Gertjan Klijnstra, Van Hall Larenstein)
V2j. Using Mini Whiteboards Effectively in the Classroom (Gijs van Bijnen, lab assistant & Jacqueline Nelissen, 2College Durendael)
V2k. Onderzoekend leren met digitale open leeromgevingen in de scheikundeles! (Jeannet Brouwer, Marianum)
V2l. Kerndoelen mens en natuur, aan de slag met samenhang binnen je onderwijs (Robbert Blanken & Anton Bakker, SLO)
V2m. Bouw je eigen elektrodeset voor elektrolyse! (André Groote Schaarsberg & Monique Ebbelaar, TOA ontwikkelteam (TOT) Amsterdam)
V2n. De Experimentenbus van Avans: Praktijkgerichte Gastlessen in de Klas
V2o. Stimuleer kritisch denken in de natuurwetenschap (Marcel Kamp, NVON bestuurscommissie Duurzaamheid)
V2p. Breng natuurwetenschap tot leven met LEGO® (Thijs van der Kaaij, STEAMlabs)
V2q. Dokter het uit! (Annelinde Schrijver, Universiteitsmuseum Utrecht)